Wznowienie projektu Drogowej Trasy Średnicowej na wschód
Po długim okresie nieobecności, temat budowy Drogowej Trasy Średnicowej (DTŚ) kierującej się na wschód powrócił do debaty publicznej. W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego odbyło się ważne spotkanie, którego uczestnikami byli marszałek oraz prezydenci Katowic, Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna, a także reprezentant Metropolii. Zdecydowane stanowisko samorządowców podkreśla ich jednomyślność w tej kwestii – przedłużenie DTŚ na wschód uznają za priorytet.
Plan budowy DTS, którego celem jest połączenie Mysłowic, Sosnowca, Jaworzna aż do Dąbrowy Górniczej i Będzina, został zapoczątkowany na początku XXI wieku. Z komunikatu wydanego po spotkaniu samorządowców w urzędzie marszałkowskim w grudniu 2003 roku wynika, że:
„W kontekście projektu DTS-Wschód przewidziano realizację ośmiu kontraktów. Aktualnie skupiamy się na przebudowie ulicy Chorzowskiej i al. Rozdzieńskiego w Katowicach. W ramach tego zadania planujemy między innymi budowę tunelu pod Rondem im. gen Ziętka oraz modernizację infrastruktury drogowej w okolicy. Prace obejmą fragment drogi łączący DTŚ z drogą krajową nr 86 i są zaplanowane do końca 2006 roku. Proponowane rozwiązanie przewiduje przedłużenie trasy przez Mysłowice, Sosnowiec i Będzin, aż do Dąbrowy Górniczej. Planowany jest także rozwój odnóg w stronę Jaworzna. Koncepcja ta spotkała się z entuzjastycznym odbiorem ze strony lokalnych samorządów oraz członków Wojewódzkiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej. Podkreślono potrzebę przeprowadzenia szeroko zakrojonej debaty na temat projektu i jego włączenia do Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Śląskiego.”